Etiketter

tirsdag 25. oktober 2011

SVEA

I lekkert kulturlandskap med trafikken i bakgrunnen hadde Stine og undertegnede fotoshoot utenfor Detaljer på Sagene. Vi har for lengst begynt å bruke våre SVEA-jakker i og med at den bitende vinden har nådd hovedstaden.

Herlige Stine har SVEA Smith, det vil si den rette modellen. Hun har valgt den militærgrønne fargen, men den kommer også i sort, navyblå og brun. Som noen av dere allerede har sett her har jeg skaffet meg SVEA Miss Smith for lengst. Denne jakken er innsvinget noe som er nytt for året.


Detaljer har nettbutikk hvor man blant annet kan handle disse SVEA-jakkene. Det er masse annet lekkert det også. :) Alle Detaljer-butikkene har disse jakkene; Lambertseter, Grønland og Sagene.


NB! SVEA har sertifikat fra deres fabrikk om at både dun og pelsen på jakken kommer fra godkjente gårder, og at det skjer på en ordentlig og human måte. Innkjøpsavdelingen til SVEA besøker gårdene og fabrikken for å ettersjekke dette.

Velkommen inn til oss! :)

16 kommentarer:

  1. hmmm... at et dyr må sitte i et bur så bli flådd kaller jeg lite humant! Men igjen nå er jeg en sann dyreelsker å syntes pels er penest på dyrene. Er en grunn til at fler og flere land forbyr pels oppdrett! synes dere skal holde dere for godt til å selge pels, mye annet fint man kan tjene penger på uten at dmå stakkars dyr skal lide!

    SvarSlett
  2. Hei Anonym. Svea har godkjente sertifikater på at de ikke driver pelsoppdrett slik du beskriver. Ulvepelsen som benyttes på jakkene kommer fra dyr som ferdes fritt i naturen og dør en naturlig død. Det vil si at de ikke bor i bur, er del oppdrettsgårdene og ikke blir drept for pelsens skyld.
    Dunet som er inni jakkene kommer fra døde fugler - det vil si at napping av levende fugler IKKE forekommer.

    Svea sin innkjøpsavdeling drar til fabrikkene selv for å ettersjekke alt dette.

    At du er pelsdyrforkjemper er kjempebra og vi støtter deg i det.

    Klem Charlotte, Detaljer Sagene

    SvarSlett
    Svar
    1. Alvorlig talt.. Dør en naturlig død? Er det å bli fanget i revesaks en naturlig død? - og jo, de blir utelukkende drept for pelsens skyld ikke for at vi likevel har tenkt å spise dem til middag.

      Slett
  3. Åh jeg er superglad for den siste kommentaren din her. Jeg har lenge ønsket meg denne jakken. Men har vært så usikker på grunn av pelsen. Men har du forholdsvis sikre kilder til at det er på denne måten det foregår? :)

    SvarSlett
  4. Ja, jeg har hatt jevnlig kontakt med SVEAs hovedkontor i Sverige om dette temaet, som kan dokumentere dette. :)
    Klem Charlotte, Detaljer Sagene

    SvarSlett
  5. Er det mulig å få bestilt over bloggen din, dersom du har Svea (navy blue/black) i str XS/S?

    Får ikke tak i den noen steder, og jeg bor et stykke unna Oslo.

    SvarSlett
  6. Hei Merete,

    Vi selger klær via miinto.no, dessverre så er vi helt tom for både blå og svart svea i både xs og s. Vi får først ny levering på sensommeren 2012

    Hilsen Hanne

    SvarSlett
  7. Charlotte, jeg bare lurer på en ting; om det er slik at dere bare benytter pels fra dyr som dør en naturlig død, er det ikke litt uvanlig mange ulver som dør naturlig da? jeg mener, det produseres jo flere jakker enn det dør dyr naturlig? Har selv en svea-jakke og er superfornøyd, men jeg bare stusser litt på dette :)

    SvarSlett
  8. Dere greier ikke å svare på det nei?

    SvarSlett
  9. Hei jeg har tvilling jenter som har Svea superior jakker( blå og beige), Noen har stjålet pelsen på jakkene. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt nye ???

    SvarSlett
  10. Hei, har dere miss smith svea jakke i blå i størrelse M ?

    SvarSlett
  11. Hvor kan jeg bestille ekte pels for svea

    SvarSlett
  12. FYFAEN SLUTT MED PELS FOR JÆVLA HELVÆTTTE FY SVARTE FAEN

    SvarSlett
  13. Jeg syntes Svea er en bra jakke og jeg bestilte i dag på nettet gleder meg til å ta på. BRA FOR PENGENE!

    SvarSlett
  14. Det fins tilbud på Svea for de som ønsker det i Urban butikk i shoppingsentret man kan også kjøpe via internett 30% på Svea

    SvarSlett
  15. Ser at dette er et gammel kommentarfelt, men velger å legge til informasjon.
    Ifl Dyrevernalliansen som henter inn sertifikater fra de fleste. Her er det som de sier om Svea:
    Dyrevernalliansen har ikke lykkes å få skriftlig bekreftelse på at dette merket/denne butikkjeden er pelsfri
    Link: https://dyrevern.no/velg-dyrevennlig/klaer/
    Minst like ille som pels er levende plukking av gjess. Det sies at minst 50 - 80 % av dun kommer fra levende plukking og du er garantert den verste dyremishandling om produktet er fra verstingland som Kina og store deler av Asia.
    Link: https://dyrevern.no/landbruksdyr/dun-kan-komme-fra-mishandlede-fugler/

    Vi er nå i 2022 og lever i en opplyst verden. At folk og da spesielt de unge foretrekker ekte pelskrager og jakker med dun tyder på dumskap og null empati m.m.

    For dyrevelferd kommer det alltid et godkjent merke med, akkurat som på maten finnes det i klær. Men du må vite hva du skal se etter om du i det hele tatt gidder da!!!

    For å sette seg inn i de skrekkplagene til gjess...få noen til å nappe ett og ett hår fra hodet ditt til du er skallet. Der huden blør kan du sys uten bedøvelse. Hvor mange hårstrå greier du?

    SvarSlett